Thajsko III. - trip za trochou exotiky - trekking v džungli

Tretí diel zážitkov z Thajska bude venovaný trekkingu v džungli. Tento zájazd sme si kupovali cez internet ešte doma zo Slovenska. Cena 1400 bathov za osobu za 3 dni - v tom celodenná strava, nocľah na 2 noci, transfery z/do hostela, jazda na slonoch, rafting na bambusových pltiach, kúpanie vo vodopádoch...

Deň 1

Výlet začínal ráno - vyzdvihnutím priamo pred naším hostelom. Musím povedať, že tieto služby sú v Thajsku na úplne inej úrovni ako u nás. V popise bolo, že prídu medzi 9.30 - 9.45 - a aj tak bolo.

Pri agentúre sme presadli do jedného auta, kde nás už čakali ďalší 4 "účastníci zájazdu". Autom sme sa presunuli asi tak 45 minút juho-západne od Chiang Mai, kde sme sa zastavili na miestnom trhu. Sprievodca, Ken, dokúpil zásoby a vybrali sme sa zopár kilometrov ďalej k jazde na slonoch - kde sme mali na ich chrbtoch stráviť 45 minút.

Trošku odlišné hodinky mali asi thajčania :). Ale aj tá necelá pol hodinka stála za to. Všetko bolo super, kým sme išli po rovine, resp. smerom hore. Ak však sme išli dole kopcom - tam to už taká sranda nebola. Bolo potrebné vynaložiť dosť síl na to, aby sme sa udržali v "sedle" slona.

Zaujímavosťou bolo nastupovanie na slona. Mali k tomu spravenú, nazvime to, nasadaciu rampu...

Po tejto prechádzke sme sa presunuli autom do poslednej dediny, kde aj končila cesta. V miestnom "7Eleven" sme si dali obed, a odtiaľ sme sa už museli spoľahnúť na vlastné nohy.

Už cestou z Bangkoku do Chiang Mai sme videli okolo železnice samé ryžové polia - a mňa by ani nenapadlo, že aj takto v horách naša túra bude začínať práve na jednom z nich.

Tie ryžové polia sú fakt zaujímavé. Každé políčko je úplne iné - preto sme týmto poľom riadne kľučkovali. Po chvíľke sme to ale zvládli a začali sme vchádzať do lesa. Bolo to zaujímavé. Stromy viac menej podobné našim - buk, javor - len tie listy boli asi 20 x väčšie.

Po asi 3 hodinkách trekkingu sme boli na mieste nášho nocľahu počas prvej noci. Prichádzali sme po prúde horského potoka, ktorého hluk sa začal čoraz viac stupňovať, až sa z toho vykľul vodopád. Naše prístrešky sa nachádzali hneď na úpäti kopca nad vodopádom. Takže pre európanov 3 hodiny trekkingu v 34 °C horúčavách a obrovskej vlhkosti stačili k tomu, aby sme boli do nitky mokrí. Takže sa len hodili batohy, obliekly plavky a poď ho si skočiť do vodopádu.

Vlastne pred samotným schladením vo vodopáde sme sa schladili pivkom :)

chladnička :)

Sprievodca spolu s miestnym pánom medzičasom pripravovali večeru... Ryžu s tofu a zmesou lokálnej zeleniny uvarenej vo woku a po tom bolo ako druhý chod grilované kurča.

Priprava večere

No a po dobre odvedenej práci si aj kuchár zaslúži zaslúženú cigaretku...

Kuchar

Po takto výdatnej večeri neostalo už nič iné, len zaľahnúť do spacákov do drevených bungalovov a snažiť sa zaspať pri hučiacej vode.

Deň 2

Ráno nás hneď čakala čerstvá káva a raňajky - opečené toasty, banánové maslo, džem a banán.

Raňajky

Po raňajkách Ken ohlásil, že máme ešte chvíľu - tak sa môžme ísť okúpať, čo sme teda patrične využili.

Vodopád

Bohužiaľ, po tomto kúpeli sme sa museli vydať na cestu džungľou.

Prechádzka džungľou

Zopár hodín šľapania, my prepotení do poslednej nitky, a na Kenovi ani stopy po pote... asi lepšie znáša tieto horúčavy :).

Obed nás čakal v jednej z drevených chatrčí pri ryžovom poli. Bola sobota, takže domáci sa venovali zberu ryže. Avšak v čase obeda, kto by si nedoprial trochu spánku a oddychu?

Počas obednej pauzy sa nám trochu rozpršalo - tak na 10 minút. Ale pri teplotách nad 30 stupňov ten dážď je celkom príjemný.

Dážď

No a po obede a sieste - poďme na pole zberať ryžu... Teda, našťastie my sme boli len fotiť.

Naše kroky odtiaľto viedli dole do dediny - vzdialenej asi tak 1,5 hodiny. V tejto dedine sme strávili druhú noc. Privítali nás tu domáce zvieratka a deti v typickom miestnom oblečení.

Dedina
Deti

Cestou cez dedinu bolo možné zhladnúť rôzne zaujímavosti. Napríklad sprchu, kde sme sa mali možnosť osprchovať/umyť.

Sprcha

Okrem tejto sprchy tam bolo aj ihrisko - trochu bolo naklonené dolu svahom, ale úplne postačovalo na hru, ktorú tam po večeroch hrávali domáci.

Ihrisko

Ináč, domáci, myslím tým obyvateľov tejto dediny. Žije ich tu 11 rodín. Takže taká maličká dedina uprostred hôr, kde jediná možnosť ako sa dostať sú vlastné nohy, resp. dnes už aj motocykle. Ale prístupovú cestu pre auto by ste tu hľadali márne. A taktiež elektrinu... Elektrinu mali v jedinom dome - vyrábali ju zo solárneho panelu. Tento solárny panel dostali vďaka iniciatíve kráľovnej.

Nakoľko sme mali dosť času - šli sme sa prejsť po okolí.

Ryžové polia
Miestni obyvatelia

A keďže sme boli pre domácich hlavnou atrakciou dňa - hneď sa ich nakopilo k nášmu príbitku, kde sa prejavil ich obchodný duch. Doniesli doma vyrobené náramky, náušnice a podobné výrobky.

Po rozpustení týchto trhov sa všetci presunuli k už spomínanému ihrisku, kde práve prebiehal urputný boj v hre veľmi pripomínajúcej nohejbal, len sieť bola umiestnená o dosť vyššie. Plus pravidlá boli trochu upravené oproti tomu, čo si pamätám.

No a hralo sa v kadečom. Niektorí naboso, niektorí v rôznorodej obuvi - na každej nohe niečo iné.

Po večeri nám domáci pripravili ešte sprievodný program - vystúpenie speváckeho zboru miestných detí. Teda - boli to všetky deti z dediny.

Oheň
Spev pri ohni

Deň 3

A bol pred nami posledný deň nášho výletu v džungli. Z hôr sme zostúpili späť do údolia. Cestou sme však využili ešte možnosť okúpať sa v jednom, síce menšom, vodopáde. Taká prestávka v horúčave padne vhod.

Obed v miestnej reštaurácii bol fajn. Po ňom nasledoval presun autom k pltiam a rafting na rieke. Odporúčanie znelo, že počas raftingu je možné, že budeme trochu mokrí, nakoľko rafty sú vlastne spojené bambusy. Preto sme akékoľvek veci museli nechať v aute na brehu. A pravdupovediac všetky veci - doklady, peniaze, foťák - proste všetko sme nechávali napospas a verili, že o hodinku sa s nimi opäť stretneme na dolnej stanici raftingu.

Rafting

Našťastie, všetko dopadlo dobre, a batohy nás už čakali dole. Mohli sme sa aspoň prezliecť do suchého, nakoľko počas raftingu sme premokli naskrz.

Náš 3 dňový výlet do džungle sa pomaly schyľoval ku koncu. Akurát počkať na auto, ktorá nás opäť zaviezlo až pred náš hostel do Chiang Mai.

Samotné Chiang Mai a jeho okolie sa nám natoľko zapáčilo, že sme sa rozhodli v jeho okolí zotrvať ešte zopár dní - na úkor pobrežia a pláží.

Tu sme ale mali možnosť navštíviť horské kmene, ženy s dlhými krkmi /Long Neck/ a zaučiť sa do tajov thajskej kuchyne. O škole varenia bude práve ďalšia časť blogu.

Milan Černický

človek snažiaci sa žiť v tomto hektickom svete Zoznam autorových rubrík:  FotoblogSúkromnéNezaradené