Thajsko IV. - trip za trochou exotiky - Thai cooking

Thajsko vie očariť nielen prírodnými krásmi, ale aj jedlom. Thajské jedlo pozostáva hlavne z ryže a čerstvej zeleniny. Keďže nám nesmierne chutilo, tak sme sa rozhodli podučiť sa tajom prípravy tohto jedla.

Nakoľko sme v Chiang Mai ostali dlhšie, využili sme šancu navštíviť aj školu varenia. Priamo na hosteli sme dostali informácie o dvoch možnostiach ísť na školu varenia - jednu priamo v meste a jednu na "Organic Farm".

Po zvážení všekých pre a proti to vyhral Sammy a jeho Organic Farm. Za túto školu varenia sme zaplatili priamo na recepcii nášho hostela - a dostali potvrdenie, že na ďalší deň ráno o 8.30 pre nás príde ujo Sammy.

Vyzdvihol nás presne načas. Zastavili sme sa ešte pre zopár ďalších ľudí a presúvali sa smerom k farme. Čo bolo super, tak sme sa zastavili na miestnom trhu aby Sammy nám poukazoval, čo všetko sa tu dá kúpiť. Zároveň, každý z nás mal možnosť vybrať si jedlá, ktoré si sám na škole varenia navarí. Celkovo sme varili 5 chodov :)

Poďme ale k trhu samotnému. Ujo Sammy nás zaviedol k prvému stánku, kde nám ukázal rôzne druhy ryže.

Ryza

Ono Tajčania majú niekoľko druhov ryže, líšiace sa hlavne tvarom, ale aj oblasťou, kde bola dopestovaná. Zaujímavosťou však je, že ryžu kupujú v domácej mierke. Ceny majú preto uvedené dvojaké, v domácej mierke, resp. aj cenu za kilogram.

Ujo Sammy nám tu teda vysvrtlil jednotlivé typy ryže.

Po krátkej prednáške sme sa presunuli k ďalšiemu stánku, kde nám vysvetlil a ukázal výrobu čerstvého kokosového mlieka, ktoré budeme potrebovať pri samotnom varení.

Výroba kokosového mlieka

Po tejto exkurzii sme mali možnosť samostatnej prehliadky trhoviska. No a poviem Vám, veľmi zaujímavé veci sa tam dajú kúpiť..

Po úspešnom nákupe sme opäť sadli do auta a pobrali sa smerom na farmu. Po cca 15 minútach cesty sme odbočili z asfaltky na jedno ryžové pole a po nejakej chvíľke sme zastavili pri Sammyho farme, kde nás už čakali pripravené sporáky a hrnce.

Sammyho farma

Ako prvú vec sme mali pripraviť curry. Každý z nás teda vyfasoval mažiar, koreniny a pustili sme sa do roboty.

Príprava curry

Ako druhé nasledovala príprava polievky. Ja som si vybral kokosovú polievku s kuracím mäsom. Takže pripravili sme si ingrediencie a postupovali podľa pokynov Sammyho a jeho manželky.

Príprava polievky

Ako tretie jedlo sme pripravovali hlavné jedlo - moja voľba padla na kuracie s kešu orieškami. Super na tejto celej akcii bolo, že všetky ingrediencie sme mali dopredu pripravené, stačilo len pokrájať, hodiť do woku a povariť :)

Takže tri chody dovarené, a môže sa ísť stolovať.

Obed

Po obede prišiel na rad zaslúžený odpočinok. Pri 33 stupňových horúčavách prišlo vhod podriemať si na hojdacej sieti pod prístreškom.

Siesta

Po hodinovej pauze sme teda prešli k príprave 2 ďalších chodov. Predjedlo som volil kuracie mäso v banánovom liste a ako dezert "Mango with sticky rice".

Čínski kolegovia však volili prípravu nejakého šalátu, tak boli vhodným objektom fotografovania.

Cooking class

Medzitým sa nám však pripravovala Sticky rice pre náš dezert. Spôsob prípravy bol celkom zaujímavý - v takomto košíku.

Sticky rice

Ujo Sammy sa medzičasom postaral o vypraženie kuracieho mäska zabaleného v banánovom liste a takisto aj jarných zvytkov, ktoré pripravovali niektorí spoluštudujúci kuchári.

kuracie v bananovom liste

No a na záver teda už len ostala príprava dezertu - tekvicového pudingu a sticky rice s mangom.

tekvicový puding
sticky rice s mangom

Tak a teda týmito dezertami sme zakončili našu školu varenia klasickej thajskej kuchyne.

Po návrate z tohto zážitkového kurzu sme sa ešte večer v spoločnosti kanadských kolegov vybrali na Thai Box. To však v nasledujúcom blogu...

Milan Černický

človek snažiaci sa žiť v tomto hektickom svete Zoznam autorových rubrík:  FotoblogSúkromnéNezaradené