Thajsko V. - trip za trochou exotiky - Long neck a tiger kingdom

Ďalší deň v Chiang Mai sme venovali výletu do dediny horských kmeňov, návšteve "Long neck village" a kráľovstvo tigrov. Program bol naplánovaný od skorého rána do pozdného večera. Super na týchto výletoch je, že v cene máte zahrnuté všetky výdavky ako cestu, obed, pitnú vodu...

Takže poďme na cestu... Ešte pred samotnou návštevou horských kmeňov sme sa zastavili na orchideovej farme, kde sa zároveň nachádzali aj nejaké motýle.

Po tejto prehliadke nasledoval asi tak hodinový presun smerom na sever k mjarnmanskej hranici, kde sme sa dostali do horskej dedinky. Bola to dedina "na konci sveta", v ktorej sa len dalo otočiť a vrátiť späť. Sprievodca nás na konci dediny vyhnal z mikrobusu, že sa ideme prejsť. Akonáhle sme vystúpili z mikrobusu, ako prvú vec sme uvideli miestnu ženu s ponukou výrobkov domácej produkcie.

Horské kmene

Obďaleč som však hneď spozoroval ďalšie dve ženy, ktoré mali naponáhlo k nášmu mikrobusu.

Kým sa tieto šikovné obchodníčky starali o predaj, samotnú výrobu ponechali na pospas starším členkám osadenstva dediny.

Potenciálnych záujemcov zbadala ďalšia milá pani a pridala do kroku, aby nepremeškala obchodnú príležitosť speňaženia svojích výrobkov.

Po tejto "prechádzke" horskou dedinou sme sa opäť nasáčkovali do mikrobusu a presunuli sa smerom do údolia do mestečka Chaing Dao k prehliadke jaskynného chrámu.

Po výdatnom obede v reštaurácii neďaleko tohto komplexu sme sa opäť potrebovali presunúť smerom späť do Chiang Mai do dediny žien s dlhými krkmi. Ono - my sme očakávali, že to bude nejaká dedinka horského kmeňa, ktorá žije niekde v horách, nakoľko tieto ženy do Thajska prišli práve z oblasti dnešného Mjarnmarska.

Opak bol však pravdou. Mikrobus sa zastavil tesne pred Chiang Mai - vystúpili sem z neho a presunuli sa z parkoviska do asi 200 m vzdialeného komplexu, kde boli tieto ženy a dievčatá s dlhými krkmi.

Škoda, že z tejto tradície sa stalo takéto "zoo". Osobne som sa necítil veľmi dobre v tejto dedine. Tieto ženy tam boli asi dovezené ako atrakcia a zarábali si predajom svojich výrobkov. Bolo to také veľmi čudné... a z diskusií v mikrobuse, neboli sme sami, čo sme mali takýto pocit.

Náš sprievodca sa po prehliadke Long neck village spýtal, či sa chceme ešte zastaviť v "Tiger Kingdom" - čiže nejakej atrakcii, kde bolo možné vojsť medzi tigre a vyfotografovať sa s nimi. Keďže zopár jedincov prejavilo záujem, tak sme sa z parkoviska pred Long neck presunuli asi tak 500 metrov na parkovisko k tomuto "Kráľovstvu tigrov".

S ohľadom na určitý pud sebazáchovy som sa tohto "adrenalínového zážitku" zriekol. Ono - ísť medzi tigre nie je jednoduché... avšak tieto boli veľmi pokojné. Otázka je, či náhodou na niečom "nešlapú" aby boli takéto pokojné a aby ich ľuďia mohli prísť pohladkať a vyfotiť sa s nimi...

Po tejto skvelej atrakcii sme sa konečne presunuli smerom do Chiang Mai. Cestou z trhoviska na hostel sa nám naskytol ešte jeden pekný pohľad v stánku, kde sme si kupovali vodu... Veď relaxovať treba.

Mačička

Po tomto výlete nás už čakal iba posledný deň v Chiang Mai, ktorý sme využili na prehliadku mesta a oblastí, ktoré sme nestihli vidieť a nasledujúci večer cesta do Bangkoku nočným autobusom. Z Bangkoku sme si požičaným autom namierili k pobrežiu. Nakoľko sa nám dovolenka pomaly krátila, nebolo možné navštíviť lokality, ktoré sme plánovali - a to Krabi, Phuket a celý tento západný výbežok. Preto sme smerovali na východné pobrežie - do Pattaye.

O tejto destinácii budem písať nabudúce.

Milan Černický

človek snažiaci sa žiť v tomto hektickom svete Zoznam autorových rubrík:  FotoblogSúkromnéNezaradené